LASTİK HAKKINDA

Dolgu Lastiğin Yapısı

Sırt Karışımı

Sırt bölgesi aşınmaya ve kesilmeye karşı dirençlidir.

Merkez Karışımı

Bu bölgenin temel özellikleri:

  • Titreşimleri sönümleme
  • Esneklik
  • Darbe dayanımı
  • Düşük yuvarlanma direnci
  • Düşük ısı üretimi

Taban Karışımı

Lastiğin taban bölgesi sert bir karışımdan yapılmıştır. Topuk tellerinin de entegre edildiği bu bölge, lastiğin janta sıkı bir şekilde oturmasını sağlar.

Topuk Telleri

Lastiğin tabanında yer alan topuk telleri, kullanım süresi boyunca lastiğin janta mükemmel bir uyumla oturarak çalışmasına olanak sağlar.

Jant Tipleri

Konik tabanlı jant (segmansız tip)

En çok tercih edilen jant tipi. (Bu tip jantlarda kendinden segmanlı lastik kullanılmalıdır.)

Düz tabanlı jant (segmansız tip)

Omuz profilli tabana eğim verilerek bağlanmıştır. (Bu tip jantlarda kendinden segmanlı lastik kullanılmalıdır.)

Düz tabanlı 3 parça jant (segmanlı tip)

Omuz profilli tek taraftan tabana eğim verilerek bağlanmıştır. (Bu tip jantlarda segmansız lastik kullanılmalıdır.)

Konik tabanlı 4 Parça jant (segmanlı tip)

Omuz profilli tek taraftan tabana eğim verilerek bağlanmıştır. (Bu tip jantlarda segmansız lastik kullanılmalıdır.)

İki parçalı (segmanlı tip) jant

(Bu tip jantlarda segmansız lastik kullanılmalıdır.)

Doğru Lastik Seçimi İçin Öneriler

Doğru lastik seçimi, aracın maksimum verimde çalışması açısından önem arz eder. Yalnızca ebat değil; lastiğin tipi, yapısı ve servise özel geliştirilmiş karışım kullanımı da doğru lastik seçiminde önemlidir.

Forklift kullanım hızı operasyon koşullarına göre ayarlanmalı

Yeni forklift araçları lastiklerin kapasitesini aşacak hızlarda çalışabilmektedir. Forklift hızının operasyon şartlarına göre ayarlanması lastiğin erken ömürde servis dışı kalmasını engelleyebilir.

Lastikler düzenli olarak kontrol edilmeli

Kullanım sıklığına bağlı olarak, lastikler günlük ya da haftalık olarak kontrol edilmeli ve lastiğe yapışan/saplanan yabancı cisimler temizlenmelidir.

Tekerlek rot ayarı kontrol edilmeli

Düzgün rot ayarı düzgün aşınma demektir.

Lastik ile çamurluk arasında yeterli boşluk olmalı

Bu boşluk hem lastiğin hareketi açısından, hem de moloz vb. birikintilerin sıkışmadan tasfiye edilmesi açısından önemlidir.

Lastiğin merkezli Jantlandığından emin olunuz

Düzgün jantlanmayan lastikler erken ömürde servis dışı kalabilmekle beraber, ciddi güvenlik riski oluşturabilirler.

Araç operatörü bilgilendirilmeli

Uygun sürüş teknikleri, araç kontrolü ve düzenli bakım hem araç, hem de lastiklerin ömrünü uzatır.

Montaj işleminde uygun ekipman ve eğitimli kadro tercih edilmeli

Dolgu lastiklerin montaj işlemleri uygun ekipman ve eğitimli operatör gerektirir.

Forklift kullanım sahalarını temiz tutulmalı

Zeminin temiz ve düzgün tutulması önemlidir. Keskin maddeler, kimyasallar ve düzgün olmayan zemin koşulları lastiğin ömür ve performansını doğrudan etkiler.



Doğru Lastik Seçimi İçin Öneriler

Uzun süreli ısı temasından kaçınılmalı

Sıcak metal yüzeyler gibi uzun süreli sıcak yüzeylerle temastan olabildiğince kaçınılmalı.

Patinaj ve sert duruşlardan kaçınılmalı

Keskin manevra, sert kalkış/duruş hareketleri aşınma performansını olumsuz etkiler. Ayrıca yabancı cisimlerin lastiğe yapışmasına sebep olabileceği gibi, erken hasarlanmalarada sebep olabilir.

Aşırı yük kullanımından kaçınılmalı

Aşırı yükleme, lastikte ayrılma, kopma ve ısı üretimine neden olabilir. Aşırı yükleme yükün dengelenmediği zamanlarda yükün forklift çatallarının ucunda sallandığı zamanlarda ya da sert manevra esnasında oluşabilir.

Forklift yüklü şekilde bırakılmamalı

Dolgu lastikler uzun süre yüklü bir şekilde bırakıldıklarında kalıcı deformasyona maruz kalırlar. Bazı durumlarda bu deformasyon, lastiğin dönerken zıplamasına yol açacak seviyeye gelebilir. Bu durumda lastiği değiştirmek gerekir.

Aracın fren ayar dengesi kontrol edilmeli

Forkliftlerde jantlar fren sisteminin bir parçası sayılır. Dolayısıyla dengesiz yapılmış fren ayarı lastiğin aşırı ısıya maruz kalmasına ve bunun sonucunda erken servis dışı kalmasına sebep olabilir.

Dolgu Lastiklerde Kullanım Ömrünün Tamamlanması

Dolgu lastikler, lastik diş derinliği tamamlandıktan sonra, lastiğin üzerinde bulunan “60 J” seviyesine kadar güvenle kullanılabilir. Bu seviyeye ulaşmış lastikler güvenlik ve performans nedeniyle daha fazla kullanılamaz ve mutlaka değiştirilmelidir.

Kinesis lastikleri uzun süren tecrübe ve yapılan performans testleri dikkate alınarak geliştirilmiştir. Geniş profili, ekstra geniş jant korumalı yanak ve kendini temizleyen agresif çekiş deseniyle fark yaratır.

Her tip forklift için tasarlanan Kinesis lastikler siyah ve iz bırakmayan, kendinden segmanlı ve segmansız versiyonlarıyla zorlu operasyon şartlarında güvenle çalışır.



Özellikler

  • Aşınmaya ve kopmaya karşı üstün teknolojik karışım
  • Doğal kauçuk karışımlarıyla optimum performans
  • Zorlu operasyon şartlarına uygun tasarım
  • Yüksek dayanımlı topuk telleriyle montaj kolaylığı
;
Yükleniyor